DATUK Seri Anwar Ibrahim dilihat bersikap kurang ajar terhadap Tun Mahathir Mohamad dipercayai akibat tidak dijemput ke Kongres Maruah Melayu baru-baru ini.

Di lobi Dewan Rakyat hari ini, Presiden PKR itu memerli Tun Mahathir ketika sidang media selasai.

“Biar dia (Tun Mahathir), (sejak) Kongres ‘Baruah’ ni semangat dia lain macam,” sindir Anwar sambil menunding jari ke arah Tun Mahathir.

Ahli Parlimen Port Dickson itu turut mentertawakan Tun Mahathir yang sedang bangun dari tempat untuk duduk.

Presiden AMANAH Mohamad Sabu juga menyambut sindiran Anwar dengan ketawa dan menyebut;

“Ini kongres Melayu ni? Kongres bermaruah,” kata Mat Sabu.

Namun Tun Mahathir tetap tenang walaupun beliau memalingkan muka ketika Anwar menuding jari ke arahnya.

Aksi biadap kedua-dua pemimpin pro-DAP itu tular dalam video singkat 10 saat di media sosial. – 8 Oktober 2019.

17 COMMENTS

  1. Saya nampak telatah Anwar n Mat sabu ygdikatakan biadab itu.Sebenarnya apabila dilihat sebelum Anwar n Mat sabu bertelatah begitu ada kelakuan TM yg menyebabkan kedua tokoh itu bertelatah begitu. Jujurnya Anwar n Mat Sabu tidak boleh dikatakan biadab. Org mengatakan mereka biadab mungkin ada niat tertentu terhadap mereka. Jangan suka buat fitnah, terutama sebangsa n seAgama.

  2. Astagfirullah… Kongres Maruah Melayu di kata kan Kongres Barua Bukan biadap ke? Apa ni… jelas biadap terutamanya kepada Masyarakat Melayu secara umum. Ini kah nilai pemimpin yang akan menerajui Malaysia sebagai Perdana Menteri untuk semua bangsa Malaysia terutamanya Melayu?

  3. Kalau penggabungan orang Melayu Islam dilabelkan sebagai Kongress Baruah dan bila gabungan bangsa Cina dan India menolak dasar-dasar kerajaan yang berpihak pada melayu, tidak kedengaran pulak Anuar Ibrahim mengeluarkan perkataan baruah kepada kumpulan/gabungan ini. Siapakah yang sebenarnya baruah? Ternyatalah bahawa Anwar baruah besar kepada DAP…

  4. Sepatutny org yg berfikiran d kalangan pimpinan kena lebih memahami berbanding kami2 yg rakyat2 biasa2 nie.
    Kena lah faham apa maksud tersirat dlm ucapan Tun M tempohari. Selaku d kalangan pimpinan tak kn tak pernah belajar bahasa berhalus bahasa beradab dlm istilah bhasa Arab d panghil Ilmu Mantik. Kalau ini pun tak faham rak mnguasai, mcm ne nak jd pemimpin?
    Sbb tu kena dgr byk kali ucapan tu, jgn main sedap mulut je nak kata apa2.
    Cuba fikir kan, mcmne kita nak tegur anak kita jagan buat itu jgn buat ini dlm bahasa yg lembut ttp tegas d depan khalayak ramai tanpa memalu kn dia. Cuba lah fikirkan….

  5. Aku memang dr awal dr mula al juburi d pjara liwat dn penjara lg liwat dh tau anuar ibrahim memang kaki jubur..tengok betul²muka al juburi.. mesti mcm taik punys..msuk penjara kes main jubur ..sprti tun tanya..”masuk penjara krn apa..?krn bsalah laa..krn mliwat laa.. dpt pngampunsn krn apa..krn liwat laa….klu xsalah apa yg nk d ampunkn”maruah melayu untuk melayu..baruah melayu baru lah anuar ibrahim.. kaki jubur…mat sabu sampai hari ini xtarik anugerah al juburi…lg sembang kari parpu… Sapa nk jemput kaki juburrrr….mat sabut ni baruah cina..xheran lh…

  6. dia sebut maruah jangan fitnah besat dosanya hilang semua pahala kena tapau malah dosa orang pula tanggung ,muflis akhirat……..tapi jelas atok tak nak serah kuasa ………

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.