Prebet Adam meninggal dunia jangkitan paru-paru usia 57 tahun

0

Adam Jaafar, yang lebih dikenali sebagai prebet Adam, meninggal dunia semalam di Hospital Pulau Pinang kerana jangkitan paru-paru.

Adiknya, Hawa, 56, ketika dihubungi, mengatakan bahawa abangnya meninggal sekitar jam 9 pagi ketika menerima rawatan di hospital.

 “Sebelum ini, adik saya baik-baik saja, dia sihat kecuali demam sekali-sekala yang biasa … satu-satunya minggu lalu dia dimasukkan ke hospital dan pemeriksaan perubatan menunjukkan dia mengalami jangkitan paru-paru,” katanya hari ini.

Dia mengatakan jenazahnya dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Datuk Keramat selepas solat zohor.  Dia berusia 57 tahun.

Hawa mengatakan keluarga itu sedih dengan kematian abangnya tetapi telah menerimanya sebagai takdir dan berdoa agar jiwanya diberkati dan ditempatkan di kalangan orang alim.

Adam, anak sulung dari lapan adik beradik, adalah seorang saudara yang baik dan penyayang, tambahnya.

Pada bulan Oktober 1987, Adam, ketika itu seorang askar berusia 26 tahun, berlari amok dan melakukan tembakan di Jalan Chow Kit yang menyebabkan satu orang mati dan beberapa yang lain cedera.

Dia melarikan diri dari hukuman mati dan dihantar ke Hospital Tanjung Rambutan selama 10 tahun setelah dia disahkan tidak siuman ketika melakukan kesalahan itu.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.