Anwar Perlu Jadi Perdana Menteri -Afdlin

0

KUALA LUMPUR, 1 April – Dalam penampilan pertamanya di pentas politik, pelakon-penerbit dan kini ahli politik, Datuk Afdlin Shauki mengatakan bahawa dia menyertai PKR kerana mahu melihat Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri

 Dalam ucapannya di acara “Meet Anwar” di sini, Afdlin yang menerima keahliannya ke bahagian Setiawangsa di hadapan penonton yang ramai kemudian, juga memuji Anwar kerana menghargai artis seperti dirinya.

 Afdlin yang pada awalnya dilatih sebagai arkitek sebelum memasuki industri hiburan, berkaitan dengan betapa mencabarnya industri ini selama ini, sambil menambah bahawa dia tidak mendapat “pekerjaan” seperti sebelumnya.

Sekarang ketua eksekutif Petra Vision Works Sdn Bhd di bawah Kumpulan Petra Datuk Vinod Sekhar, Afdlin menyamakan artis dengan “pekerja yang boleh masuk majalah.”

 “Apa sahaja yang anda perlukan [Anwar], dari perspektif media, kami sedia membantu.

 “Mengapa saya di sini adalah kerana saya percaya bahawa kali terakhir, saya ingin membahagiakan orang, kedua saya mahu menolong orang dan ketiga, impian saya yang saya sebutkan sebelumnya, adalah untuk melihat Anwar menjadi perdana menteri kita,” katanya dalam  ucapannya.

Dalam ucapannya, Afdlin mengatakan bahawa dia pada awalnya telah merancang untuk menghabiskan hari lamanya dengan melakukan kerja amal, tetapi mula memikirkan masa depan anak-anaknya, bersama dengan anak-anak lain di sini.

Dia mengatakan “satu-satunya cara” untuk setiap rakyat Malaysia dijaga, adalah dengan memimpin Anwar sebagai perdana menteri.

 “Ini kerana di antara banyak orang, dan saya tahu kerana saya telah bertemu banyak.  Tidak ada yang menghormati artis seperti Anwar, ”tambahnya.

Afdlin juga mengetuk bekas perdana menteri dua kali Tun Dr Mahathir Mohamad, yang dituduhnya tidak pernah menyokong industri seni.

 “Saya telah bertemu dengannya untuk meminta pertolongan untuk industri perfileman.  Dia berkata untuk membaca buku, ”kata Afdlin, meniru nada Dr Mahathir kemudian.

Afdlin berkata mereka yang berada di industri seperti dia adalah pemikir yang bekerja keras untuk menyelesaikan masalah setiap hari, berkaitan dengan kandungan yang ingin mereka ciptakan.

Namun, dia meratapi bahawa kesejahteraan mereka tidak dijaga, dan dibiarkan tanpa simpanan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan Pertubuhan Keselamatan Sosial.

Selain Afdlin, rapper yang sudah bersara Altimet juga bergabung dengan PKR minggu ini dan tampil dalam acara malam ini.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.